Jak Google pozycjonuje strony?

Jak Google pozycjonuje strony?

Dlaczego niektóre strony przeglądarka pokazuje wyżej niż inne? Dowiedz się, co najbardziej wpływa na pozycjonowanie i na czym polega optymalizacja.

Pozycja strony w wyszukiwarce zależy od PageRank. To metoda nadawania określonej wartości dla strony. Można powiedzieć, że oznacza jej jakość.

Jak działa metoda PageRank?
Wyszukiwarka sprawdza słowa kluczowe na Twojej stronie czy też frazy, które potencjalny użytkownik wpisze szukając informacji. Liczba słów kluczowych ma ogromne  znaczenie – ale błędem jest myślenie, że im więcej takich słów tym lepiej.

Google zwraca również uwagę na jakość treści zawartych na Twojej stronie. Jednym z kryteriów jest to, czy inne strony internetowe odsyłają właśnie do Twojej treści. Na tej zasadzie oraz na podstawie liczby backlinks Google wartościuje twój content. Pozycjonowanie to przede wszystkim optymalizacja Twojej strony.

Na czym polega optymalizacja?
Optymalizacja (czyli SEO) polega na tym, by strona internetowa zawierała odpowiednie słowa kluczowe. To jest podstawa, ale to nie wszystko. Drugi, co najmniej równie ważny element, to przygotowanie linków referencyjnych do Twojej strony z innych źródeł. Linki mogą zostać utworzone korzystając z artykułów, mediów społecznościowych,
blogów, forów dyskusyjnych itd. Trzeba przy tym pamiętać, że wartość PageRank strony, na której jest link referencyjny, też ma znaczenie. Przejdźmy do wniosków.

To nie Google decyduje
Im bardziej interesująca będzie treść na Twojej stronie z punktu widzenia użytkowników, tym lepiej dla pozycji strony. Warto wziąć pod uwagę, że wyszukiwarka stara się “wczuć” w potrzeby, sposób myślenia i działania człowieka (i robi to coraz lepiej). Dlatego w pozycjonowaniu coraz bardziej liczy się content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści i materiałów.

One thought on “Jak Google pozycjonuje strony?

Comments are closed.