Po co optymalizować treści na stronie?

Po co optymalizować treści na stronie?

Już jest ponad 1,1 miliarda stron www. Co sekundę 90% internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Pytanie, po co optymalizować treści, równa się pytaniu: po co być widocznym w przeglądarce?

W momencie, w którym piszę ten tekst, na świecie jest już 1,117,310,900 zarejestrowanych stron internetowych. To liczba nie do wyobrażenia, a przecież w momencie, kiedy to czytasz, ta liczba jest już wielokrotnie większa.

Istotne jest jednak to, co robią ludzie z tym bogactwem. Mniej więcej co sekundę 90% użytkowników internetu na świecie korzysta z Google. W tym krótkim czasie wyszukiwarka otrzymuje ponad 40 tys. zapytań.

Zrób na sobie mały eksperyment Wpisz w przeglądarce Google dowolne zapytanie, najlepiej coś, czego potrzebujesz lub co jest związane z Twoimi zainteresowaniami.

Klikasz w linki, które wyświetliły się pod reklamami. Zapewne nie wszystkie, lecz te, które czymś Cię przyciągnęły lub wzbudziły Twoje zaufanie. Obserwuj swoje zachowanie. Szukasz cierpliwie? A może szybko opuszczasz strony, na których musiałbyś szukać tego, czego potrzebujesz? I najważniejsze – jak daleko przeklikasz się w poszukiwaniu odpowiedzi na Twoje pytanie lub rozwiązanie Twojego problemu?

Zajrzałeś na drugą stronę wyszukiwarki? Należysz do mniejszości.Ponad 90% ludzi klika na witryny tylko z pierwszej strony. Jeśli czegoś nie znajdą, nie przechodzą już na drugą stronę. Co robią zamiast tego (bo swojej odpowiedzi lub rozwiązania przecież jeszcze nie znaleźli)? Zmieniają zapytanie i zaczynają wyszukiwanie od nowa. Co więcej, ok. 60% ludzi klika tylko pierwsze trzy linki pod reklamami.

Optymalizacja treści Twojej strony internetowej (SEO) jest tak ważna dlatego, że zwiększa szansę na wyższą pozycję Twojej strony, czyli na to, żeby być w pierwszym rzędzie. W dalszych rzędach prawie nikt już nie szuka.

Jak optymalizować treści? Kluczem jest zrozumienie, jak Google pozycjonuje strony